يادداشت هاي يك متولد سال سگ منزوي

رييسم يكي است مثل خودم همين رييس اصلي خودم نه آن مافوق سرزنده ي جوان. براي همين با هم خيلي حرف نميزنيم خارج از حيطه ي كاري. گاهي دلمان ميخواهد دو كلمه حرف بزنيم اما چون دو تا موجود خيلي كم حرف و منزوي هستيم قيدش را ميزنيم. نه اينكه بيايد به من بگويد فلاني من خيلي وقت ها قيد حرف زدن را ميزنم. آدم هاي درون گرا زياد حرف نميزنند من همين طوري از حركات و سكناتش ميفهمم شايد هم اصلن حال ندارد با من حرف بزند يا لزومي نميبيند و من به عنوان يك كارمند دون پايه و معمولي ميخواهم با رييسم همذات پنداري كنم و فرض كنم كه ما دو تا خيلي شبيه هم هستيم. آن يكي رييس قبلي كه ماموريتش تمام شد موجود برون گرايي بود خيلي وقتها ميشد از خودش از همسرش و پسرهايش حرف بزند از علايقي كه داشت، كتاب هايي كه ميخواند و… اما از اين رييس هيچ نميدانم چز همان چند خطي كه در بيوگرافي اش خوانده ام. اينكه دو تا بچه دارد و كجاها درس خوانده و كار كرده. خبر ندارم كه وقت هاي رخصتي چه ميكند. كجاهاي دنيا را گشته. از غذاهاي افغاني چي را از همه بيشتر دوست دارد يا اصلن دوست ندارد. او هم متقابلن از من چيزي نميداند. چون من هم نميتوانم همين طوري براي يكي تعريف كنم چه ميكنم و كه را دارم و چي دوست دارم و از اين چيزها ، وظيفه اش را انجام ميدهد اگر لازم باشد مهماني برگزار ميكند براي ارگان ها و موسسات ديگر وگرنه هيچ احساس نميكند كه خوب همين طوري يك دور همي تفنني را راه بيندازد در اين كابل حبس و بي تفريح.
آن يكي رييسم كه حالا منتقل شده به ونكوور موجود به اصطلاح باحالي بود خيلي دوست داشت آدم هاي جديد را ببيند و حرف بزند و براي همين هر از گاهي مهماني و پارتي برگزار ميكرد. چون اين خارجي ها اجازه ندارند در سطح شهر بگردند به خاطر مسايل امنيتي و تمام مدت در يك محوطه ي بسته كه هم دفتر كارشان است و هم آپارتمان هايشان زندگي ميكنند. اگر ميتوانست سفري جور ميكرد و ميرفت شهرهاي ديگر يادم است اولين سفري كه داشت باميان بود و آن هم وسط زمستان كه هوا بي نهايت سرد است آنجا. در حالت عادي زير صفر است و خيلي روزها شانزده تا بيست درجه زير صفر ميشود، وسط آن زمهرير مرد پنجاه و چند ساله اصرار ميكند كه حتمن بايد هر طور كه شده برود بودا را از نزديك ببيند و از كوه بالا شود تا مغاره هاي محل عبادت راهبان بودايي را از نزديك ببيند. مطمينم كه اگر اين رييس منزوي ام مي بود ميگفت خوب فكر ميكنم بهتر باشد همين كارهاي لازم و ضروري را انجام بدهم و بروم كنار بخاري توي هتل بنشينم تا فردا صبح كه طياره بپرد به سوي كابل.
به شوهر ميگويم من از اين مدل آدم هايم از اينهايي كه اگر تنها شوند هيچ كاري بلد نيستند در راه رفع دلتنگي شان بكنند از اينهايي كه بلد نيستند خودشان را سرگرم كنند، دوست پيدا كنند . يعني يا بايد كار باشد و مصروفيت يا آدم هاي برون گرا و شاد كه مرا با خودشان بكشند و ببرند.
اين دو تا آدمي كه قصه شان را نوشته ام دو تا مرد پنجاه و چند ساله اند. يكي شاد و خوشحال كه از سنش جوان تر ديده ميشود و وقت هاي بيكاريش ورزش ميكند و كشاورزي . آن يكي شانه هاي خميده اي دارد كه البته با مهرباني و لبخند هميشگي اش باز هم گرفته به نظر ميرسد و به قول كمك آشپز فقط وقتي كمي سرش گرم ميشود حرف ميزند و معاشرتي ميشود و هي ميگويد و ميخندد.
اين يكي هم دارد ميرود و ميگويند نفر بعدي از آن عصبي ها و سخت گير هاست. نه ازين سرزنده و شادها و نه از اين درون گراها اصلن طور ديگري است و خدا به من رحم كند.

یک دیدگاه برای ”يادداشت هاي يك متولد سال سگ منزوي

  1. Melodika می‌گوید:

    من متولد سال اژدهایم و هی دوست دارم رئیسم تند و تند عوض شود ! بس که با یک نفر بودن مرا میکشد همیشه !
    همسر همیشه میگوید : نمیدانم چطور مرا سی سال تحمل کردی و نه عوض کردی و نه دور انداختی !!

    • soode می‌گوید:

      داداش من هم متولد سل اژدهاست اين يكي بعد من نه اون يكي. چه حرف جالبي زده همسرخان شما. من هم دوست دارم اين رو كه عوض ميشه رييسم چون واقعن بعد يك مدت همه چيز خسته كننده ميشه اما دوست دارم هي يكي بهتر بياد.

  2. قاتل حرفه ای می‌گوید:

    دوم اینکه هرچقدر با مافوقت کم حرف تر باشی به نفع خودته والبته تجربه بهم ثابت کرده متفوق های عصبی و سخت گیر کارکردن باهاشون آسونتر و امنیت شغلی بهمراه داره. مطمئنا نتونستی با نوشته ارتباط برقرار کنی چون منطقی نیست ولی گاهی نجربه ومنطق همخوانی ندارند. امیدوارم رئیس جدیدتون عصبی و سخت گیر باشه 🙂 البته من اولین مافوقم یک مرد عصبی و فوقالعاده سخت گیر بود که وقتی عصبانی میشد بصورت تیک عصبی پاهاشو تند تند تکون میداد و اینچنین شد که ما این تیک رو از اولین مافوقمون توی دفتر کاری در سن 24 سالگی به ارث بردیم …

    • soode می‌گوید:

      از اين آرزو ها نكن برام قاتل. من رييس سخت گير و جدي داشتم كه البته خيلي خيلي مهربان و كاردان بود و هنوز هم در ارتباطيم و خيلي ماه است . اما از اين عصبي هايي كه فكر ميكنند مديريت فقط با عصباني شدن و شماتت كردن قابل اجرا است وحشتناك بدم ميايد.

  3. قاتل حرفه ای می‌گوید:

    خوب شد اون اول رو همون اول نوشتم وگرنه این ملودیکا با صدم ثانیه تاخیر جامو میگرفت 🙂 چه دنیایی شده 🙂

  4. مروارید می‌گوید:

    می شود درون گرا هم بود و باز هم بلد بود خود را سرگرم کرد! عینِ من!

    • soode می‌گوید:

      من بعضي كارها بلدم براي اين وقت ها كثل خياطي، پخت و پز، كتاب خواندن اما گاهي فكر ميكنم نياز دارم كه دوست هاي بيشتري داشته باشم و يا با همين ها بيشتر دمخور باشم اما نميتوانم.

      • مروارید می‌گوید:

        دوست های بیشتر پیدا کردن یک هنر است که من هم ندارم. شوهرم این هنر را دارد و خیلی زود هرجا بگذاری اش یک حلقه از دوستان درست می کند و مرا هم می برد بین آنها.
        برای اینکه دوست جدید پیدا کنیم فکر کنم باید کار جدیدی بکنیم . مثلاً رفتن به یک کلاس جدید. رقتن به باشگاه ورزشی و…

  5. مهسا می‌گوید:

    من تا به حال برای محل کارم رییس مستقیمی نداشتم.میدونی که.بنابراین تجربه ندارم.
    اما امیدوارم که از رییس بعدی ات راضی باشی.خیلی.

  6. soode می‌گوید:

    منم اميدوارم و منتطر كه ببينمش.

  7. شیرین می‌گوید:

    سوده جان کمی متوجه نشدم قضیه را! اتفاقا فرد درونگرا که بی نیاز از دنیای اطراف است بهتر می تواند با خود باشد و وقتش را آنطور که دوست دارد صرف کند. من تا بحال شده که بیش از یک ماه با کسی همکلام نشده ام! باور می کنی؟! خیلی هم حالم خوب بوده و سرم هم شلوغ!

  8. نسیم می‌گوید:

    چه قالب جالبی برای وبلاگت انتخاب کردی …..قشنگه :)……..

  9. soode می‌گوید:

    شيرين جان من از آن مدل هايي هستم كه نميتوانند خيلي خوب ارتباط برقرار كنند اما موج آدم هاي شاد ميگيرتشان و خوشحال تر ميشوند. دوست دارم دور و برم آدم هاي شاد باشند اما بلد نيستم دورم جمعشان كنم.

  10. masoome می‌گوید:

    salam soode jan
    kheyli khob minevisi sorry man fingilish eftezaham balad nistam keyboard farsi nadaram hkolase very good like

  11. shadi می‌گوید:

    سلام سوده جان
    اخبار خوبی نمی شنوم. حالت خوبه؟
    خیلی مواظب خودت باش.

  12. شادی می‌گوید:

    خدا رو شکر. خیلی مواظب باش.

پاسخی بگذارید

