پنج شنبه هاي دوست داشتني

پنج شنبه ها روزهاي خوبي اند. از صبح كه آدم بيدار ميشود و كتري را ميگذارد سر اجاق تا چاي دم كند. پنج شنبه ها صورتك هاي خندان و مليحي دارند و آفتابي، ابري، باراني يا برفي اش فرقي ندارد. اين پنج شنبه بيدار كه شدم برف زده بود. آسمان سفيد بود و گلوله گلوله برف هاي گرد و سفيداز آسمان ميغلتيدند. شب هوا انقدر صاف بود كه از پشت پنجره ي اتاق ميشد ستاره ها را شمرد. هوا ناگهاني خيلي سرد شده بود اما ابري نبود كه ببارد. به برادر گفتم ببين اين آسمان را. گفته اند امشب برف ميبارد، آسمان به اين صافي برفش كجا بود؟ صبح ، پنجره ي بخار گرفته را پاك كردم. بالكن سفيد بودو برف ميباريد.
چقدر دوست داشتني و چقدر دلپذير. اينقدر امسال منتظر اين برف بودم و همان قدر هم نا اميد. فكر ميكردم ديگر نخواهد باريد. اما آمد برف ماه دلو، برف بهمني.
هنوز هم دارد ميبارد و ساغر نيست كه برويم عكس بگيريم با دانه هاي سفيد و پاكش. كاش عمه بچه را ببرد در برف كه بازي كند. شال و كلاه كنند بروند در بالكن يا اصلن بروند پايين در حويلي. من اگر بودم حتمن ميبردمش و با هم آدم برفي جور ميكرديم. اما حالا دفترم تا شب.
پنج شنبه ها روزهاي خوب خدايند. مخصوصن اگر اينطوري غافلگير شوي . كاش آدم ها صميمي تر بودند با هم آن وقت يك گلوله برفي پرت ميكردم به طرف مردي كه هميشه با هم منتظر موتريم. اگر صميمي تر بوديم ميگفتم چه برف خوبي است دوستش داري؟ شايد ميگفت بله خيلي دوستش دارم، منتظرش بودم… دلم ميخواهد تا شب ببارد.

یک دیدگاه برای ”پنج شنبه هاي دوست داشتني

  1. قاتل حرفه ای می‌گوید:

    چقدر خوشحال شدم که بالاخره کابل هم برف شادی اومد.. بچه که بودم عاشق پنج شنبه ها بودم ولی الان.. هر روز پاییزه .. مثل همیشه زیبا بود. پاینده باشید.

  2. soode می‌گوید:

    ممنون قاتل. خوب شد كه باريد برف شادي. روزاي تو را هم پر از رنگ و شاد ميخواهم.

  3. Melodika می‌گوید:

    وای ی ی سوده !!! کاش اونجا بودم و گیست رو می کشیدم !! آخه پست امروز من و تو هر دویش یه حرفو میزنه !!
    دوستت دارم ، دوستت دارم … جای ساغر خالی نباشه ، بالاخره اومد ایران ؟

  4. soode می‌گوید:

    گيسم در خدمتتون عزيزم 🙂 آره خوندمت خانمي خيلي دوست داشتني بود وصف حالت. ساغر ايرانه الان.

  5. مهسا می‌گوید:

    برف شما مبارک:))
    اره پنج شنبه ها خوبه.از جمعه بیشتر دوسش دارم.
    پسرکتم ماچ ماچ:))

  6. ساغر می‌گوید:

    ششمین ام! برف مبارکتانٰ اینجا اما برف نداریمٰ و این روزها می ایند و بعد از چند لحظه سکوت «رحم الله من یقرا الفاتحه مع الاخلاص و الصلوات» و بعدش حرف و حرف و اینکه کابل به کجا خواهد رفت بعد انتخابات …

  7. آی خان می‌گوید:

    سوده یی که بیشتر از همه ، برای من سوده تری !!
    چقدر حال و هوای این نوشته ات قشنگ بود . دوست داشتم و خواندم ، دو یا سه بار !! از این روان بودن نوشته مثل آب یک رودخانه زلال ! لذت میبرم . برف پاکی می آورد و تو چقدر پاک ، برف را میگویی !

  8. برف راستى خيلى زيباست من كه از سرما بيزارم هم با اين توصيفاتت ازش غرق هيجان و لذت شدم ولى ايكاش ميموندى خونه و با بچك ميرفتين برف بازى و جاى من رو هم خالى ميكردين

    • soode می‌گوید:

      آره واقعن اگر ميماندم خيلي خوب ميشد. با هم يرفتيم برف بازي و كلي خوش ميگذشت اما اينجايي كه كار ميكنم خيلي سخت گيرند و خيلي كم مرخصي دارم. مجبورم اين روزها رو خيلي سخت مديريت كنم.

  9. فقط به خاطر یک صد تومانی می‌گوید:

    برف ، مثل خودش شیرینه و پاکی اون هم دوست داشتنی !! خیلی زیبا بود سوده

  10. مليحه می‌گوید:

    خيلی خوبه منم امسال بابت برف غافلگير شدم البته نه به اين هيجان انگيزی چون از سر شب می‌باريد.واينكه برف تو بهمن يه چيز ديگه است!

  11. soode می‌گوید:

    برف بهمني دل انگيزه. امسال اول زمستان آنقدر گرم بود كه اصلن انتظار نداشتم ديگه برف بباره. برف كه باريد زمستان شد راستي راستي.

  12. Allen G می‌گوید:

    برف خوبه، فقط صبح که از خواب بیداری بشی‌ و از پشت پنجره نگاه کنی‌، لیوان داغ چایی توی دستت باشه و شیشه بخار بگیره! تا همینجاش، نهایتش دو تا گلوله اول برف بازی!!!

پاسخی بگذارید

