يك روز براي يك عكس

شوهر دوربين به دست است عكس ميگيرد عكس هايش خيلي هم زيبايند. نور را ميشناسد و مناظر را خيلي خوب از دريچه ي دوربين مي بيند. برادر هم دوربين به دست است و زيبا بين.
شوهر مخصوصن پرتره را خوب ميگيرد. و من هميشه ميگويم يكي از دلايلي كه تو ميتواني خوب عكس بگيري اينست كه به آدم ها نزديك ميشوي و ازشان عكس ميگيري. كلن شوهر آدمي است كه ميتواند به آدم ها نزديك شود، روبرويشان باشد ، چه براي عكس چه در رابطه هاي انساني. بر خلاف من كه نميتوانم روبروي كسي باشم. اگر بخواهم نزديك يكي باشم بايد كنارش باشم و صورتمان در موازات هم باشد و به جايي نگاه كنيم و حرف بزنيم. من آدم رو در رويي نيستم. براي همين خيلي وقت ها ترديد ميكنم عكس بگيرم ميخواهم ببينم اما ارتباط برقرار نكنم. اگر دوربين دربياورم يا حتي موبايل را بگيرم روبروي منظره اي  و آماده اش كنم كه عكس بگيرم، دارم ارتباط برقرار ميكنم با آن و اين براي من سخت است. د ر كل اين برميگردد به همان اعتماد به نفسي كه در من كم است و بايد زيادش كنم هر طور شده.

براي همين ميخواهم از اين به بعد اين كار را بكنم كم كم. دوربين هميشه در كيفم باشد كنار بقيه ي چيزهايي كه هميشه در كيف آدمند. وقتي با سوژه ي خوبي مواجه شدم ازش عكس بگيرم و هر هفته يكي را بگذارم اينجا. يك عكس غير حرفه اي ساده اما مال خودم و با نگاه خودم.
گفتم شايد براي دوستانم هم جالب باشد ديدن آن جاهايي كه من دارم درباره شان مينويسم يا شهري كه دارم هر روز ميپيمايمش يا جاهايي كه مي بينم، براي من كه خيلي جالب است وقتي در وبلاگ ها عكس ميبينم. خيلي دوست دارم ببينم محيط نويسنده چطور است. نگاه نويسنده از دريچه ي چشم مكانيكي اش مرا جذب خودش ميكند.

پي نوشت: البته شايد هم گاهي عكس هاي ديگران را گذاشتم اما فقط در صورتي كه خيلي خيلي جذبم كند و حيفم بيايد شما نبينيد و حتمن با ذكر نام عكاس.

یک دیدگاه برای ”يك روز براي يك عكس

  1. بسيار خوبه من كه دوست دارم عكسهاتو ببينم

  2. soode می‌گوید:

    (: بسيار تشكر جانا كه ميبيني

  3. مهسا می‌گوید:

    منم عکس زیاد دوست دارم.عکس بذار خانم.

  4. فقط به خاطر یک صد تومانی می‌گوید:

    دیدت خیلی زیباست ! خصوصن در دنیایی که در ان زندگی می کنی . واین وقتی زیباتر می شه که ما بتونیم با سوژه ها را ببینم .

  5. captain می‌گوید:

    نوشته ات تا نیمه هایش خیلی جذبم کرد و خودم را داشتم برای یک پایان جاندار و محکم اماده میکردم اما نمیدانم چرا از همان جایی که شروع کردی به اینکه میخواهی خودت را تغییر بدی به دلم ننشست و یک جورایی نوشته -در عین حالی که میخواندم- رها شده بود از دستم و هیچ حواسم نبود چه میخوانم!!!

    • soode می‌گوید:

      تشكر كاپيتان از نظرت، راستش الان كه ميبينم شروع خوبي داره نوشتم و از همان جاها كه گفتي سكته گي به وجود امده و پريشان شده كمي.
      البته من گاهي چيزي مينويسم در لحظه و زود نشرش ميكنم. مثل اينجا، بيشتر حرفي است كه بايد بزنم.
      اما ديد نقادت را دوست دارم ممنون

      • captain می‌گوید:

        خواهش میکنم سوده خانم!
        1.راسیتش در نوشته ها دنبال گمشده ای میگردم و ان را در لایه های زیر هر نوشته ای میپالم. خداییش در ابتدای نوشته ات همین گمشده را حس کردم ولی از نیمه های ان به بعد گمشده، گم شد.!!!
        2. و در رابطه گذاشتن پست خودم عادتم این هست که یک نوشته را حالاهر چی میخواد باشه، داستان باشه خاطره باشه چندین بار، ان هم در حالات حسی متفاوت میخوانم و اصلاحش میکنم تا زمانی که دیگر حس کنم کم و کسری ندارد و بعد پستش میکنم. چون فکر میکنم به این شکل سوژه حیف نمیشود در این روزگار قطحی سوژه!!!

  6. Allen G می‌گوید:

    من هم خیلی‌ عکاس خوبی‌ نیستم! ولی‌ ما منتظر عکسهای زیبا هستیم!

  7. خانــــومِ سین می‌گوید:

    شما بیا عکسایی که من می گیرم رو ببین، چنان اعتماد بنفست میره بالا که نگو
    مهم خودتیو دلت، عکس ثبت خاطره و صحنه ست، عکس بهانه ست، مقصود یادآوریه که هرچقدم بد باشه یادت میاد قشنگیه خاطره و لحظشو

  8. soode می‌گوید:

    ممنون سين خانمي عزيز

  9. ساغر می‌گوید:

    خیلی عالیه سوده جان، دیدم امروز هم دوربین به دست منتظر شکار بودیا! منتظر عکسای قشنگت هستیم.

پاسخی بگذارید

