راك كابلي

برادر خُردترك ساز ميزند ، دمبوره، گيتار هم ميزند و صدايش هم خوب است. تازگيها  يك گروه موسيقي تشكيل داده اند با چند تا از رفقايشان. ميروند تمرين . مبخوانند و مينوازند.

رفته اين روزها در راك و بلوز. دلش ميخواهد يك راك ناب افغاني كار كند با يك شعر خوب.

راك براي افغان  ها  چيز نوي است، جنگ و فقر سليقه ي مردم را هم به قهقرا برده. گرچه تلاش  هاي خوبي كرده اند خوانندگان بزرگي مثل فرهاد دريا و مقبول هم افتاده اند  و تازگي ها  هم يكي دو تا گروه راك در كابل سردر آورده اند كه  ميخوانند و در  كنسرت ها شركت ميكنند و مورد استقبال جوان ها هم هستند اما هنوز هم خيلي خاصند و خيلي مقبول عام نيستند .

 برادر اميدوار است  گروهشان بتوانند با يكي دو تا شعر خوب  و عميق خوب ظاهر شوند و و  سري ميان سرها بلند كنند.

يكي از اعضاي گروهشان شعري نوشته بود و برادر آورده بود كه ببين،  اصلاح شود چيزي ازش درميايد بخوانيم؟ من هم  از راك چيزي  سر در نمي آورم. اين نوع موسيقي را خيلي نميفهمم،  طبعن  شعرش را هم خيلي نقد كردن نميتوانم. به نظرم ميرسد بايد يكي كه خيلي از اينها گوش داده باشد نقد كند اين متن ها را.

برادر ميگفت اگر جالب نيست  خودت اگر توانستي چيزي برايمان بنويس براي دست گرمي يك حرف اعتراضي چيزي كه وصف كابل باشد. حال و روز همين شهر باشد . گفتم مينويسم اگر شد اگر توانستم.

چيزي نوشته ام از خودم كه بدم بهشان.

 يك بخشش را ببينيد:

سلام  صبح به خير

به كيله هاي سبز روي گاري حسن زوار

و دادهاي كودكان نان بيار

كوته سنگي …. سنگي …. سنگ

آخخخخخخخخخخ

نزن به جان مادرت

گمشو بي پدر

باز هم سلام

سلام شهر بي خيال من

شهر دودي و مريض و بي مثال من!

یک دیدگاه برای ”راك كابلي

  1. فقط به خاطر یک صد تومانی می‌گوید:

    حسن زوار باید حسن علی زوار باشه وگرنه از دید من قابل قبول نیست

  2. goldeneverstand می‌گوید:

    من عاشق بلوز ام. حتما یک آهنگشون رو ضبط کن بذار اینجا که مام بشنویم.

  3. خانــــومِ سین می‌گوید:

    من دقیقا نمی دونم این سبک ها کدوم موسیقی اند و آیا دوست دارم یا نه
    راک رو فقط می دونم چیه

  4. ساغر می‌گوید:

    برای اولین کار خیلی قشنگه سوده، به برادر کوچک هم ایمان دارم، اون روزی خواننده مشهوری خواهد شد!

  5. Saljuq می‌گوید:

    لطفا این تومار را امضا کنید به خاطر بازسازی تندیس های بودا

    http://www.thepetitionsite.com/38/international-campaign-for-reconstruction-of-buddhas-statues-in-bamiyan/

  6. مهسا می‌گوید:

    اگر این شعر رو خوندن همینجا بذارش ما هم بتونیم بشنویم.
    بلوز رو بیشتر دوست دارم.

  7. koooootah می‌گوید:

    شعرت عالی بود.

  8. Allen G می‌گوید:

    شعرش رو خیلی‌ دوست داشتم، اما حقیقتش این شعر خیلی‌ به سبک راک نمیخوره، البته من فقط شنونده راک هستم و خیلی‌ صاحب نظر نیستم، نمی‌دونم گروه کامنت یا «The ways» رو می‌شناسی‌ یا، کارها و اشعارشون خوبه، اگه مایل بودی گوش کن، شاید ایده ای‌ هم از راک فارسی‌ کمک کنه.

    • soode می‌گوید:

      تشكر ميكنم از نظرت آلن. من خودمم فقط گاهي ميشنوم راك. سعي ميكنم بيشتر بفهمم اين موسيقي رو و حتمن گوش ميكنم.

پاسخی بگذارید

