زمين تا آسمان! البته با كمي اغراق!

دختر دايي ام كه حالا پانزده سالش هست وقتي ابتدايي بود براي برنامه هاي محرم بايد مينشستند توي حياط مدرسه و يك خانم مداح برايشان روضه ميخواند… دايي اين را نقض حقوق كودكان ميدانست و ميخواست برود با مدير مدرسه صحبت كند كه اولا چرا اينها روزي يك ساعت در اين هواي داغ روي خاك بايد بنشينند و بعد هم چرا بچه را تشويق ميكنيد گريه كند طوري كه اگر اشكش درنيامد احساس گناهكاري بهش دست بدهد.
اما وقتي من كلاس اول بودم بابايم نگران اين بود كه اين دختر دست چپ است و به مادرم گفته بود با معلممان مطرح كند كه اگر راهي دارد كاري كنند راست دست شوم.
يا همين بچه ي خودم پرواي اين را ندارد كه نبايد چيزي را طلب كند. همه چيز را حق خودش ميداند و از من نميخواهد تهيه اش كنم بلكه به اطلاعم ميرساند فلان چيز ميخواهم و اين يك چيزي است در مايه هاي دستور.
كودكي من و امثال من در آرزوي يك عروسك ، يك نوشابه سرد كه همه اش مال خودمان باشد گذشت. ما نميتوانستيم بگوييم برايم ميوه بخر. من ميوه ميخواهم. خجالت ميكشيديم درخواست كنيم. ميدانستيم بابا همش در حال حساب و كتاب است. حساب قرض بابا هم دستمان بود و وقتي مامان و بابا گب ميزدند يواش ميشنيديم. خيلي كه دلمان ميرفت براي چيزي يواش در گوش مامان ميگفتيم با كلي خجالت و سرخ و سفيد شدن.

یک دیدگاه برای ”زمين تا آسمان! البته با كمي اغراق!

  1. مهسا می‌گوید:

    اره ما بچه های خجالتی ای بودیم.اما بچه های الان نه.راحت هستن توی ابراز خواسته هاشون.
    راستی تو دختر داری یا پسر؟اسمش چیه؟

  2. soode می‌گوید:

    من پسر دارم مهسا جان اسمش كنيشكا است.

    • مهسا می‌گوید:

      معنی اش چیه؟آخی فکرشو میکردم مامان پسر باشی.خدا حفظش کنه برات.اگه بپرسم چندسالشه که به من فضول نمیگی؟

  3. عاصف حسینی می‌گوید:

    تشکر از حضورت در وبلاگم. نوشته ات را خواندم. وبلاگ خوبی داری؛ باز هم خواهم آمد. سربلند باشید

  4. captain می‌گوید:

    مطمئنن بچه های الان سالم تر بزرگ میشن. ماها که با ان گذشته تیره و تارمان حیف شدیم به خدا! هیییییییییییعععععی!!!

  5. مليحه می‌گوید:

    چيزهای كه بچه های الان دارن آرزوی دوران كودكی ما بوده!
    خيلی چيزها در اختيار دارن كه ما نداشتيم1

پاسخی بگذارید

