كاش دنيا جاي خوبي براي زندگي بود

روزي كه چند تا راكت خورد به ساختمان دفتر،تا عمق جان ترسيده بودم آن لحظه كه در سالن پايين جمع شده بوديم و ناگهان راكت سوت كشان خورد به چند اتاق آن طرف تر و دود و خاك سالن را فراگرفت آماده بودم كه فرار كنم با تمام توانم هر لحظه فكر ميكردم مرد انتحاري ميآيد وسط ، خودش را مي تركاند و قبلش مرمي هايش را مينشاند بر تن همه . داشتم دنبال آخرين مفر ميگشتم و براي تمام سوراخ سمبه هاي ممكن حتي داخل الماري هاي فلزي فكر ميكردم ، به آخرين اتاق.
صداي خشك و بلند تيراندازي آنقدر نزديك بود كه احساس ميكردم هر آن يكي از آن بالاها شال سرخ مرا نشانه خواهد گرفت …
چيزي كه جنگ نبود براي آنها كه جنگ ديده بودند بيشتر يك درگيري وسط شهر بود اما براي من همين خود جنگ بود.
وقت برگشت سرك هاي شلوغ و مزدحم كابل با فوج گاري هاي ميوه فروش، بولاني پز، گداها، مردان و زنان، آنقدر خلوت شده بود كه گويي شهر مرده است.

امروز عكسي را ديدم در بي بي سي از سوريه، كودكي چسبيده به مردي سوري پاهايش را حلقه كرده دور كمر مرد كه شايد پدرش عمويش يا نجات دهنده ايست.مرد به شدت ميدود و كودك سرش را چسبانده به شانه ي مرد دارند از مردن فرار ميكنند از مرگِ در چند قدمي مرگ خونين و بي محابا.
عكس تا اعماق وجودم نفوذ كرد، دلم را آنقدر محكم فشرد كه اشكم جاري شده است. كودك نگون بخت سوري كودكان بيچاره اي كه فقط به زندگي اعتقاد دارند نه سني اند نه شيعه فقط آدمند آدمهاي كوچولويي كه دلشان ميخواهد بازي كنند، و خيلي عادي بزرگ شوند.
من نميدانم در جنگشان حق با كي است من نميدانم كي راست ميگويد كي دروغ من هيچ چيز نميدانم از اين سياست كثيف و پستي كه اجازه ميدهد كودكان كشته شوند. و دليل اينهمه قساوت و وحشيگري را نميدانم. كدام ايدئولوژي ارزش اين را دارد كه معصوم ترين و پاك ترين آدمهاي زمين برايش بميرند آنهم بي آنكه بخواهند بي آنكه بدانند.
كاش دنيا جاي بهتري براي زندگي بود. لا اقل براي بچه ها.

یک دیدگاه برای ”كاش دنيا جاي خوبي براي زندگي بود

  1. مهسا می‌گوید:

    موافقم هیچ ایدئولوژی جوابگوی مرگ بچه ها نیست.
    من از جنگ خیلی میترسم.نه از مردن ها نه مرگ ترس نداره.از وحشت وپریشانی که با خودش میاره میترسم.کاش دنیا جای بهتری برای زندگی بود.
    راستی این اتفاق مال کی بوده؟حالت که الان خوبه؟

  2. soode می‌گوید:

    ممنونم مال پارسال بود. آره آدم فراموش ميكنه وگرنه خيلي بد ميشه.

  3. goldeneverstand می‌گوید:

    قضیه ی سوریه واقعا از اون درد دار هاست.

  4. عبدالله توکلی می‌گوید:

    من سوده را نمیشناسم ….. آیا همان سوده ای هست ک فکرش را میکنم؟؟؟؟

  5. مليحه می‌گوید:

    احساس نا اميدی ميكنم، بچه ها بی گناهن

پاسخی بگذارید

