بي خبري ساده لوحانه

اصلا دل نبسته بودم ، سرمايه گذاري روحي و رواني هم نكرده بودم، ميدانستم قبول نميشوم و در ميان اينهمه تقاضا و فرم هاي پر شده براي بورسيه اي كه هر سال فقط سه نفر را قبول ميكند شانس زيادي ندارم. اما ته ته هاي دلم بالاخره براي خودش ته نشين شده بود و گاهي تكاني ميخورد.
از اول هم براي دادن درخواستم دست دست ميكردم. دو دل بودم و بالاخره دل يك دله كردم و ديدم كه سر ننهاد اين بورس و حالا دارم گله ميكنم.
ميدانستم به احتمال قريب به يقين من جزو آن سه نفر برنده نخواهم بود مخصوصا كه يكي ديگر از همكاران هم اقدام كرده بود و انگليسي اش خوب است ورشته و كار و تجربه و همه چيزش در يك راستا . اما… اما مطمئن بودم براي امتحان انگليسي خواهم بود! فرمم را بد پر نكرده بودم به دو نفر كه به زعمم انگليسي و مقاله نوشتنشان خوب بود نشان داده بودم و نظر خودشا ن را گفته بودند و من ويرايشش كرده بودم و كلن بد نبود.
اما نميدانم امسال شركت كننده ها خيلي قوي بودند و فرم ها پربار بود يا بين من و همكار او برنده شده بود كه به امتحان دعوت شود. نميدانم. از اين هم خيلي ناراحت نشدم. خوب بالاخره در رقابت بوده و من هم توقع ندارم كه با من چون اينجا كار ميكنم طور ديگري برخورد شود البته اين را كه ميگويم ته دلم يكي ميگويد: سوده بالاخره توقع داشتي به عنوان همكار و كسي كه آشناست و ميدانند كه توانايي اين را دارد كه برود درس بخواند و گند نزند… يعني چه؟! خيلي هم موفق باشد اقلا به امتحان راهت ميدادند .
بيشترين ناراحتي ام از بي خبري ساده لوحانه ايست كه ناگهان خودم را در آن احساس كردم. دو نفر افغاني كه به پذيرفته شدگان در امتحان زنگ ميزدند خبر داشتند و ميديدند نام من در ليست موجود نيست و چند بار هم من پرسيده بودم خيلي دوستانه از همكار خانمي كه در آن بخش است و اتفاقن هميشه ناهار ها با هميم و حرف و حديث و قصه ميكنيم كه فلاني نتيجه معلوم نيست هنوز؟
نگفتن كي ها هستن؟ هنوز ندادن ليست را كه زنگ بزنيد؟ و هر دفعه يك نه ي كشدار ميگفت كه من هم منتظرم ببينم كيها اسمشان در ليست آمده.
تا روز امتحان همين طور بي خبر بودم و خيال ميكردم همين روزها شايد بگويند فلان روز امتحان است آماده باشيد و منتظر بودم ، در حالي كه همان روزها همه ميدانستند كه امتحان كي خواهد بود و متقاضيان هم باخبر شده بودند و داشتند سخت زبان انگليسي هايشان را مرور ميكردند و تست ميزدند و آنهايي كه نشده بودند زنگ زده بودند و خبر شده بودند كه نامشان نبرآمده و اعتراض كرده بودند و خيلي وقت بود بي خيال شده بودند.
از اين بي خبري از اين جهلي كه در آن احساس حماقت كنم و ندانم كه آني كه دارد به من ميگويد نه هنوز خبري نشده با آن لحن كابلي عشوه ناكش دروغ ميگويد و خبر دارد! اين حس دردم ميدهد و ريشه هاي تنفرم از اين حس از كودكي در من بوده و حتي شده ماه ها باور نكرده ام به مادركم ، كه فهميده ام دروغي مصلحتي گفته و امان از بدبيني آنهم اگر متولد سال سگ باشي!

یک دیدگاه برای ”بي خبري ساده لوحانه

  1. مهسا می‌گوید:

    میفهممت و متاسم…گفتم که بعضی ها آجر هستن.

  2. soode می‌گوید:

    آره مهسا آجر به معناي واقعي!

  3. ساغر می‌گوید:

    ببین منو، اینا دیگه خیلی خر هستند به خدا، در حد خود خر یعنی، اون عشوه ناک افغانی هه را نمی گویم، خود خودشان را می گم، یعنی در این حد بدم آمده ازشان!

  4. soode می‌گوید:

    من بيشتر از عشوه ناك عصباني شدم و از خودشان البته اما نه اندازه عشوه ناك.

  5. بالالایکا می‌گوید:

    سلام سوده ی عزیزم
    نمیدانی چقدر هیجان زده ام ! از اینکه دوستی یافته ام که در کابل زندگی میکند . نمیگویم یک دوست افغان ! چون تو همان اندازه که افغان هستی ، ایرانی هم هستی . آلمانی و شیلایی و یوگسلاو هم هستی . جهان وطنی در نوشته هایت موج میزند و من چقدر سبک خالصانه ی نوشتاریت را دوست دارم .
    تو سومین دوست من هستی که به این زیان شیوا حرف میزنی . پست فردایم تقدیم به توست . یادت نرود بخوانیش … فرزند شیرینت را به جای من ببوس خواهرکم .
    میخوانمت از این پس … بشدت !

    • soode می‌گوید:

      ممنونم بالالایکای عزیز و دوست داشتنی
      چقدر انرژی به من میدهد این نوشته ات! و چقدر خوشحالم که مرا اینقدر قشنگ میبینی و نگاهت اینقدر زیباست.

      • ساغر می‌گوید:

        وای چقدر دوست های مهربانانه ای یافته ای سوده!
        بالالایکای عزیز با منم دوست شو! اعتراف میکنم حسودیم شدیدا» دردمند شد!!!!!

      • soode می‌گوید:

        آره ساغر جان! دوستاني بهتر از آب روان!

پاسخی بگذارید

