طناب تربيت

بچه دارد گريه ميكند و خودش را پخش كرده وسط اتاق. بدون فكر قبلي اخم ميكنم و ميگويم: آرام بشين. كطه مردگ شرم نموشه. ديوانه كدي مره!
لحظه اي بعد ميبينم دقيقن عكس العمل مامانم را انجام داده ام در مقابل گريه ي بچه به صورت ديفالت!

یک دیدگاه برای ”طناب تربيت

  1. مهسا می‌گوید:

    نمیدونم چرا ما ها اینهمه زود جوش میاریم در مقابل گریه؟اون موقع ها که من بچه بودم صدجور نازکش داشتم اما حالا حوصله ی شنیدن کوچکترین گریه ای رو ندارم.
    خدا به داد بچه های بچه هامون برسه!

  2. صاب مرده می‌گوید:

    جمله اول رو ترجمه میکنی؟

  3. مهسا می‌گوید:

    با اجازه ی سوده جان فکر کنم ترجمه اش میشه:
    مرد گنده شرم نمیکنی!
    درست گفتم آیا؟

  4. soode می‌گوید:

    دقیقن مهسا زدی به هدف!

    • مهسا می‌گوید:

      راست میگی؟!خوشحال شدم.
      راستی سوده جان من یه کتاب از محمدحسین محمدی میخوام بخرم به اسم انجیرهای سرخ مزار.که نشر چشمه ناشرش بوده در ایران.چجور نویسنده ایه؟میشناسیش؟

  5. soode می‌گوید:

    يكي از نويسنده هاي پيشرو و خوب افغاني هست. جزو خوب هاست و در ايران هم شناخته شده است.توصيه ميكنم بخوانيش.

  6. ساغر می‌گوید:

    سودهههههههههههههههههههه! ازت بعیده! هاهاهاهاهاهاهاهاها، خیلی بامزه بود برام، همسر خان من وقتی بچه ای رو می بینه که گریه اش بند نمیاد بدون توجه به اینکه پدر و مادر بچه اونجان و از سر نوستالوژی بهش همین جمله رو میگه، ولی من همیشه بهش میگم این جمله ایه که تنها پدر و مادر هر بچه میتونه ازش برای بچه اش کار بگیره! و البته همیشه فکر می کنم مربوط به نسل های قبل از ماست!

  7. soode می‌گوید:

    هاهاهااه آره! اما آدم در بعضي چيزها عجيب تمايل دارد كارهاي مادرش را تكرار كند! خيلي براي خودم جالبه.انگار اين بيشتر اّخ دل آدم را مينشاند!

پاسخی بگذارید

