دنياي كوچك ما

با اينكه هيچ جاي اين كره ي خاكي را نگشته ام (و غير از چند تا سفر نه چندان دور ) خيلي سفر نرفته ام. اما يك جور دنيا ديدگي در خودم احساس ميكنم كه انگار همه جا را ديده ام. يك جور درك از آدمهاي مختلف و تجربه. شايد اين توهم تجربه هم مثل توهم به ياد آوردن تولد خودم است. اما خيلي واقعي است. دقيقا
همان قدر واقعي كه هميشه تولد خودم را به ياد مي آورم.
ديروز با دوست صحبت ميكرديم در موتر وقت برگشت به خانه. دوست از هم اتاقي اش در خوابگاهشان در يكي از دانشگاه هاي تهران گفت كه در دوران ليسانس عاشق استاد خودش در گروه روانشناسي بوده. شهر دوران ليسانس دختر روانشناس همان شهري است كه من در آن درس خوانده ام نام استاد را گفت، بي درنگ گفتم اوه من ميشناسمش كه!
اتفاقا استادِ هم اتاقي ام بود و خيلي ها دوستش داشتند به خاطر شخصيت جذاب و خاصي كه داشت.
بعد دوستم از استاد ديگري گفته و اتفاقا آن دخترروانشناس استاد را به واسطه ي دختر ديگري ميشناخته. دختر نابينايي كه آن استاد را دوست داشته. دختر نابينا براي دوره ماستري در خوابگاه دانشگاه ما بوده و هم اتاق دختر روانشناس.
من هم دختر راوي را ميشناختم هم دختر نابينا هم استادي كه دختر عاشقش بود و هم استادي كه دختر نابينا دوستش داشت و حالا من و دوست داريم براي هم از آنها قصه ميكنيم.
كلا دنيا خيلي كوچكتر ازآنست كه آدم تصورش را ميكند. خيال ميكردم دچار جهل مركبم و از فرط دنيا نديدگي به اين نتيجه رسيده ام. اما ميبينم اول و آخرش دنيا خيلي كوچك است. چه ديده و چه نديده .

یک دیدگاه برای ”دنياي كوچك ما

  1. ساغر می‌گوید:

    استاد!!!!!!!!! چقد استاد تو استاد شد، هیییییییییی! خیلی جالب انگیز ناک هست اینجور وقت ها!

    • soode می‌گوید:

      آره ميخواستم اينقدر استاد تو استاد نشه اما اينطوري شد از كمبود فن و محدوديت براي نام نبردن.

پاسخی بگذارید

