پرتاب به پنج سالگي با ديفن هيدرامين كامپاند

سه شنبه بچه سرماخورده بود يعني چند روز بود كه خفيف سرفه ميكرد ، تا شبي كه تب كرد و فردايش او را برديم كلينيك ايراني ها ،همان كه در دشت برچي است. در واقع من نبردم چون دفتر بودم و نميتوانستم از رييس سخت گيرم رخصتي بگيرم. دختر دايي ام برد. تازه از ايران برگشته چند روزي ميشود. من تا دستم برسد وقت هايي كه بچه مريض باشد ميبرمش شفاخانه فرانسوي ها اما نتوانستم بهش بگويم آنجا ببر، بلد نيست جايي را براي همين دومين جايي كه فكر كردم آدرسش سرراست و نزديك خانه و مطمئن تر است. همين كلينيك بود.
شب كه خانه برگشتم. داروهاي بچه را چك كردم، ديگر خودم نميچه داكتري هستم براي خودم. يك قطره ي ويتامين ث روزي دوبار، شربت پرستامول و ديفن هيدرامين و يك آنتي بيوتيك. ساعت دارو ها را تنطيم كردم و ديفن هيدرامين را باز كردم كه به بچه بدهم.
همين كه درش را باز كردم و ريختم در قاشق، پرتاب شدم به پنج سالگي! بوي شربت رفت توي لايه هاي خاك خورده ي خاطراتم و ذهنم را زيرو رو كرد. بوي آشناي شربت سرماخوردگي، شيريني اوليه اش كه نميتوانست تلخي نهايي اش را كم كند، بچگي ها، زكام هاي مدام من و روزهاي شربت و گلو درد و بيني كيپ و پني سيلين…
روزهايي كه معمولا چند تا بچه با هم سرمامي خورديم. استامينوفن بچه بود كه مادر در قاشق ميان چند قطره آب حل ميكرد و با گوشه ي سفت پوش قرص آبش ميكرد و به خوردمان ميداد (يادم ميايد براي جوجه هاي مريض مان هم همين كار را ميكرد با اين تفاوت كه يك قرص را پودر ميكردو براي تمام وعده هايشان تقسيم ميكرد.)
قاشق به دست مانده بودم و دلم ميخواست خودم شربت را بخورم مثل آن وقت ها و صداي مادرم را بشنوم كه» چشماي خوره كور بگير شيوه كو! دوا تلخه كه جور موكونه!» تمام روز را بازي ميكرديم و عين خيالمان نبود و دور از چشم مادر لواشك ميخورديم و تخمه و شب باز تب و بيني بند و گلوي خشك.
انتي هيستامين مرا ميبرد به كودكي و خوش خوشان بچه را بغل ميكنم و در هوا پروازش ميدهم!

یک دیدگاه برای ”پرتاب به پنج سالگي با ديفن هيدرامين كامپاند

  1. ساغر می‌گوید:

    خیلی زیبا و نوستالژیک!

پاسخی بگذارید

