براي آغاز

پياده كه ميگردم با خودم حرف ميزنم عادت ديرينه ام است. از وقتي دختر ده ساله اي بودم كه از مدرسه به خانه مي آمد تا امروز كه زن سي ساله اي هستم. و اين حرف زدن ها در راه گاهي مرا به كشف و شهود هايي ميرساند. گاهي خيالاتي هستند فقط و گاهي منطق و دلايلي كه ناگهان نميدانم چطور با راه رفتن من جان ميگيرند و موتورشان چالان ميشود. بسيار گشته ام پياده رو هاي كابل را، در كابل گشتي هايم حتي شعر گفته ام. خنديده ام با خود و گريسته ام. شايد اين خاصيت اين شهر درهم و شلوغ و كثيف است كه مرا به حرف وا ميدارد به شعر به حس. حالا كمتر راه ميروم كارمندم و ناگزير پشت ميزي از صبح تا نزديك غروب و خانه هم پسركي منتظرم است كه با او حرف بزنم. كودكي كه مادرش هستم . حالا خودگويي هايم كمتر شده اما خاصيت كلاغ گونه ام اجازه نميدهد رهايشان كنم و ميخواهم اينجا خلسه هاي پياده رو را تجربه كنم. كم حرفي و انزواي ذاتي من كه بار ها و بارها خواسته ام از بين ببرمش و البته فايق امده ام تا حدي. كه يادم ميايد زماني حرفهايم در روز به دو سه كلامي خلاصه ميشد. اما هنوز اجتماعي نيستم برونگرا نيستم و اين شايد دليلي باشد كه پياده گردي هايم هميشه پر حرف و گيج بوده اند. نوشتن را هميشه دوست داشته ام اما تا حالا نتوانسته ام كه بنويسم و اين را هم ميتوانم پاي تنبلي و انزواي خودم بگذارم. روزگاري بسيار كتاب ميخواندم. از هفت سالگي كه خواندن ياد گرفتم  حتي مجله هاي كهنه ي جوانان كه بابايم با دلسوزي از درگيران كوره ي آجرپزي نجاتشان ميداد و به خانه مياورد و مادرم كه شوقم را ميديد ديوان پروين اعتصامي را برايم خريده بود و من بي فهمي ميخواندمش و به تفسير مادرم گوش ميسپردم.

حالا كه دارم مينويسم اينقدر موضوع گير كرده اين پشت كه نميدانم چطور ببندمش. اميدوارم بتوانم بنويسم و شور و شوق نوشتن خيلي زود نرود پي كارش و باز من بمانم و پياده رو هايي كه ديگر نمي گردمشان.

یک دیدگاه برای ”براي آغاز

  1. ساغر می‌گوید:

    خوش امدی، عالی می نویسی، با تو هم احساسم در پیاده روها!

پاسخی بگذارید

